keskiviikko 2. tammikuuta 2013

Minä sydän inkivääri

Mätänen flunssassani jo viidettä päivää. Eiliseen asti tuntui ettei olo muutu miksikään, mutta sitten muistin inkiväärin, tuon nerokkaan luonnon antibiootin, ja olen sitä nyt popsinut. Ja sehän auttaa! Tavallaan olo on kipeämpi, kun yskittää ja nenä vuotaa koko ajan, mutta se on vain välivaihe, kun inkivääri puskee tautia pois kehosta. Keuhkokipu lakkasi jo eilen. Hurray for inkivääri!

Tänään sain työterveyslääkäriltä myös länsimaisen lääketieteen antibiootin korvatulehdukseen ja sitä vedän nyt inkiväärin rinnalla, vaikkeihan se yhtä tehokasta olekaan. Lauantaina pitäisi olla työkykyinen, sitten tämä flunssa onkin viikon vanha. 

Nukun enemmän kuin olen hereillä. Ihan pimee tauti. Onneksi on inkivääri. Ja koti, sohva, viltti, kissat. Mies joka tuo kiskalta juustonaksuja.

4 kommenttia:

  1. Ylistys inkiväärille osa 1003. Kaunista.
    Yhä muistan, kun puskin itseäni kipeänä töihin ja sä tulit tuomaan mulle kamppiin täyden termarin inkivääriteetä. Se oli pahaa, pahaa kuin, hmm, paha taivas, mutta auttoihan se ja ele oli etenkin hieno.

    Inhottavaa, kun ollaan kipeitä. Musta tuntuu, että mun antibioottikuuri meni plörinäksi, kun olen jo kaksi kertaa laatannut sen lääkkeen ulos. Höh. Onneksi on kämppis, joka toi banaaneita ja vishyä ja myöhemmin himokuumeen noustessa myös lääkettä. Ehkä tämä tästä.

    Inhottaa vaan, kun omasta mielestäni olen jo "oman osani" sairastanut, ja olis niin monta kouluprojektia tehtävänä. Ei saa edes sairastaa rauhassa..
    Toivottavasti paranet pian!

    K

    VastaaPoista
  2. Kiva että muistat eleen! :) Säälitti kun jouduit kipeänä töihin.

    Ja voi ei, taas kipeänä :( Ymmärrän hyvin, että tuntuu että sais jo riittää. No toivottavasti tää oli vuoden eka ja vika tauti!

    Ihana kämppis. Oletan ettei kyse ole lääkäristä eikä kylppäriin oksentajasta ;)

    VastaaPoista
  3. Joo ei ollut noi jampat kyseessä, vaikka molemmat kyllä nivoutuvat sairaskertomukseeni. Uusi lääkäri saapui just, kun olin kuumehorkissani ja hikisenä levittämässä pyykkejä eteisessä. Ja uusi kylppäriin oksentaja taidan siis tätä nykyä olla minä eli pata kattilaa soimaa tai muuta vastaavaa.

    Nyt olen jo ihan ok jees, toivottavasti säkin pikkuhiljaa.

    K

    VastaaPoista
  4. Vähän inhottava ensivaikutelma :D Ja niinhän se kyllä usein menee, että se mistä toista soimaa niin siihen narahtaa ite... :D

    Mäkin oon jo ihan ok, hyvä me! Tänä aamuna herätessä tuntui eka kertaa tän flunssan aikana suht hyvältä.

    VastaaPoista

Mitäs mietit?