tiistai 10. kesäkuuta 2014

Ajatuksia aamun ikiomassa hetkessä

Heräsin puoli tuntia ennen kellon soittoa. Tällaisen rauhallinen, oman aamuhetken voisi ottaa tavaksi, ajattelen, vaikka tiedänkin etten ota. Nyt on kaikki niin uutta, eilen alkaneet työt, päivät erossa kodista ja tytöstä, siskoni meillä asumassa, se ettei eilenkään nähty Villen kanssa kuin jokunen hassu minuutti hänen iltavuoronsa ja minun nukkumaanmenoni välissä. Pärjään vähällä unella kaiken tämän uuden voimalla.

Töissä sanotaan, niin kiva kun olet takaisin. Ja minusta on niin, niin kiva olla siellä, ja eilen tunsin ihanan lämpöisän tunteen siitä, miten tuo on minun paikkani. Istuin muiden kanssa kahville, ennen vanhempainvapaatani touhusin koko ajan, huitaisin kahvit lennossa. Nyt istuin vain, kuuntelin juttuja, keskustelu yltyi väittelyksi, nauratti.

Olen ikuisesti kiitollinen siskolleni, joka auttaa meitä kesän yli. Nakke on, ehkä meidän kaikkien yllätykseksi, vähän oireillut ollessaan kaksin tätinsä kanssa, vaikka he ovat nyt kahden viikon ajan nähneet joka päivä ja vaikka hän saa olla täällä omassa kodissaan. Minun kanssani Nakke on entisenlainen, viihtyy lattialla touhuissaan väläytellen sieltä välillä hymyjään. Painautuu luottavaisena syliini mutta kurkottaa myös pois, leikkeihin, elämään, pois, niin kuin pitääkin. Taputan itseäni varovasti olalle, hyvä muikki, tuon kiintymyssuhdehomman olet tainnut järkätä hyvin. Pitkät kuukaudet repussa iholla tissillä sylissä sylissä sylissä ovat laskostuneet rauhaksi ja luottamukseksi pieneen ihmiseen.

Eilen töistä tullessani Nakke sanoi Mämämämämämämä!. Hän toistelee tavupareja niin tomerana että kuulostaa marmattavalta mummolta. Hän on ihana, minä saan olla äitinsä, mutta minä saan olla muutakin, minä olen muutakin.

3 kommenttia:

  1. Ihana kuulla, että paluu töihin lähti hyvin käyntiin. Ja niin kuin puhuttiin joskus aiemmin, kesähän on aina kesä, vaikka oliskin töissä.
    Ihanaa, kohtahan Nakke jo puhuu! Mielessäni olen kuvitellut, että N kipittelee mua vastaan lentokentällä, kun tuun takaisin, mutta se on ehkä liikaa pyydettyä =D. a. tiukkaa tekee, että oppii kävelemään ennen syksyä b. eihän N tunnista mua =D. Nojoo.....

    Kivaa viikonloppua! Mulla ainakin on ihan mieletön perjantaifiilis, piiiiiiiiitkästä aikaa.

    K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. C. mekö tullaan sua vastaan - no ei :D Mielellään tullaan jos vain järjestyy :D Hui jos N osaa silloin kävellä, vaikka eihän se mahdotonta ole mutta jotenkin ihan outo ajatus!

      Mullakin oli perjantaifiilis, ja sellanen voittajafiilis et selvisinpä kunnialla viikosta! :)

      Poista
  2. Haha, ei tarvii välttämättä tulla: se vaan liittyi tuohon haavekuvaan Nakesta kipittämässä terminaalin poikki =D.
    Mutta halutessanne voitte tulla: mullahan on siitä seuraavana päivänä synttärit eli ties vaikka jonkin sortin rauhallinen juhlistus onnistuisi.

    Ps. hyvä viive tähän vastaamiseen. Mulla ei oo ollut viikkoon kotona nettiä. Tavallaan rasittavaa, tavallaan rentouttavaa, kun saa kotona ollessa levätä kuin mökillä olis.

    K

    VastaaPoista

Mitäs mietit?