keskiviikko 21. marraskuuta 2012

Puuman pohdinnat

Tänään töistä tultuani siivosin, vihdoin. Kaksi viikkoa siivoamattomuutta meidän mökissä on kyllä turhan pitkä aika... Pölypallot pyörivät lattioilla, olkkarin lasipöytä on lähmäinen, lattia tahmea ja samea, pölyä, pölyä, pölyä... 
 
Nyt on taas kaunista ja siistiä, kynttilät palavat, paikat kiiltävät, tuoksuu puhtaalle.

Kävin eilen ennen töihin menoa ostamassa erään läksiäislahjan työporukkamme puolesta. Välillä ajattelen vittuuntuneena, että olen joku hemmetin puuhapirkko ja kannan vastuuta joka hemmetin asiasta. Välillä olen iloinen ja ylpeä että näin on ja välillä, onneksi, muistan olla iloinen ja ylpeä siitä, että on kiva työyhteisö ahkerine ja hyvine työntekijöineen ja että ihan oikeasti kaikki enemmän tai vähemmän otamme vastuuta.

Lahjan ostettuani pyörähdin parissa kaupassa. Toisesta ostin jouluiset tuikkukupit, vaaleanpunaisen pöytäkynttilän ja pikkuiset valot. Tungin ne äsken toiseen uusista tuikkukupeista ja hyvältä näyttää. Kupin viereen laitoin tontun vähän joulua tuomaan, mutta huomasinpa nyt että kissat ovatkin pyyhkäisseet sen lattialle... Hitto mitään joulua tänne, tuumivat he, töissähän te olette molemmat kuitenkin. ... Ja kops, nyt Kirppu pudotti tontun uudestaan. Äläää pudota sitä, huusin niin marisevalla äänellä että purskahdin ääneen nauramaan, ja Kirppu luikki korvat luimussa ruokakupille.

Mutta, niin, kaupoille takaisin. Kävin myös hetken mielijohteesta ajantappomielessä yhdessä vaatekaupassa ja kotiutin sieltä kolme vaatekappaletta: mustat leggingsit joissa on yltympäriinsä pieniä kultaisia paljetteja (!), vaaleanpunaisen löyhäneuloksisen lörttöneuleen ja LEOPARDILEGGINGSIT. Myyjä ylipuhui minut ostamaan ne ja ostin, ja nyt olen koko päivän ollut ihan epävarmana uudet leggingsini jalassa. Tykkään niistä, ne näyttävät kivoilta mustan pitkän neuleen ja jykevien nahkasaappaiden kanssa. Jalat näyttävät vahvoilta ja jänteviltä ja tunnen olevani kuin puumalady kuningatarpantteri, vahva, viileä ja voittamaton. Aika hyvä fiilis siis yksillä pöksyillä. Samalla olen kuitenkin ulkona kävellessäni varma, että ihmiset nauravat minulle, katsovat pitkään, ja kohta joku vielä huutaa, hei puuma, miks lähit kalsarit jalassa ulos?. En tiedä mistä tämä epävarmuus kumpuaa, tai tiedän, mutta pitäisi osata lopettaa se. Siihen asti taidan kulkea näissä housuissa ja hokea mantrana vahva, viileä, voittamaton, vahva, viileä, voittamaton, vahva, viileä, voittamaton, vahva, viileä, voittamaton, vahva viileä voittamaton, vahva viileä voittamaton vahva viileä voittamaton vahvaviileävoittamaton vahvaviileävoittamatonvahvaviileävoitt-.

6 kommenttia:

  1. Sinähän niissä kuljet, jos tykkäät, niin pidät, vaikka muut sanoisivat mitä.

    Etkä ole vielä puumaiässä laisinkaan.

    VastaaPoista
  2. Mä itse asiassa eilen koin valaistumisen, että en herranen aika voi käyttää noita housuja :D Ne ON kalsarit.

    Mutta luulen, ettei kukaan sanoisi mitään vaikkei olisi housuja ollenkaan. Se epävarmuus on omassa päässä.

    Tarkoitin puumalla enemmänkin sellaista "tyylisuuntausta" :D Jotain sellaista kliseetä, johon ajattelin leopradikuosiset housut, lyhyen nahkapusakan josta maha vilkkuu välistä, ison blondatun tukan jne. Ihan oikeana puumanaisena mun pitäis mennä yläasteelle poikia pokailee... Näin tosin jo yksi yö unta, että olin viisitoista-vuotiaan pojan rakastajatar :D :D

    VastaaPoista
  3. Kuljimme missä (pöksyissä) kuljimme. Ole ylpeä täplikkyydestäsi. Mutta on se outoa, miten vahvoja reaktioita vaatteet, jotka ei ole tavallisia/tylsiä, herättää. Mä esimerkiksi olin äsken vetää kuumat aamupuurot väärään kurkkuun ja sit ne valui mun suusta takaisin kuppiin (joo-o), kun näin isolla kirjoitetun "leopardileggingsien" loistavan tekstistä.
    Vaikka kun takemmin miettii, nehän on vaan housut, mitkä on moniväriset. Krrrreisi maailma välillä.

    Mua kiinnostaa melkein enemmän ne ns. diskopallohousut. Kun mullahan on nyt joku pyryharakkavaihe menossa. Keväästä tähän päivään olen ostanut: paljetti t-paidan, paljetti hameen, paljetti topin, paljetti mekon (jossa diskoprinsessa meets lumiprinsessa: yläosa on yhtä paljettia ja alaosa liehuvaa ohutta kangasta pari kerrosta päällekkäin).

    Toi on muuten mahtava sovellus, missä pystyy kirjoittaa jonkun sanan ja sitten yliviivaamaan sen. Repeilin nytkin tuolle puumayliviivaukselle.

    ja mitä: sekä syömättä ETTÄ käymättä vessassa? No HUH HUH! Mun ainut harrastus taitaa tällä hetkellä olla syöminen, oikeesti. Vähän säd. Olin esim aloittanut karkkilakon, mutta kappas kappas, mun tarvekaupassa tuli Haribon karkkiale (ennen 1,19 pussi, nyt vaan 0,79) niin heti lähti kaksi pussia kotiin. Ja söin ne siis jo. Toisen stressin ja pahanmielen purkuun iltapäivällä ja toisen vaan kouluhommien piristeeksi lenkin jälkeen yönkorvalla. huh huh.

    Kiitos päivän piristämisestä, sitä todella tarvittiin.

    K

    VastaaPoista
  4. K, pitää mainita niistä pöksyistä, että ne on väriltään "lumileopradi" (myyjän mukaan), eli sellaiset valkoisen, harmaan ja muiden vaaleiden värien täplikäs sekoitus. Mutta taitaa olla liian villit mulle... Oon ällötävän :D sovinnainen. Ei ketään kiinnosta, mitä toisilla on päällä. Eikä ihmiset aina ajattele pahalla, vaikka kattois pitkään.

    Joo, tuo on hyvä "sovellus"! Tie huumoriin :D

    Lapsuuteni toive kävi toteen tuona vessattomana ja ruoattomana päivänä: mähän sanoin pienenä mummolle, että jos saisin kolme toivetta niin yks olis, ettei tarviis ikinä käyä vessassa :D

    Toivottavasti on parempi päivä!

    VastaaPoista
  5. Jotenkin automaattisesti ajattelinkin "lumileopradia". Mähän elän täällä pukeutumisunelmaani. On pitkä syksy joka mahdollistaa ei käytännöllisen pukeutumisen. Ihanaa, kun ns. saa käyttää talvisaappaita tennarisäällä, hameita ja mekkoa (ei kylmää viimaa tai muutenkaan kylmyyttä) ohuilla sukkahousuilla ja neuleita tarvii vaan, jos käyttää yhä kesätakkia, kuten mä teen. Tykkään! On koko ajan ihanan lämmin, koska vaikka ulkona on +10c, niin eihän sitä osaa ihan noin "kesäisesti" pukeutua marraskuun lopulla.

    Tämä päivä se vasta pashka onkin, mutta huomenna pitäis helpottaa. Briiffailen sua ennemmän sitten joskus, mutta sen vaan sanon, että pojat on iriootteja.

    K

    VastaaPoista
  6. En mä oo tosiaan niitä lumileopardipöksyjä rohjennu käyttää... Ehkä keväämmällä rohkaistun, tai sit ne on tuomittu kalsareiksi ja meni 20 € hukkaan.

    Sikäläiset pukeutumismahdollisuudet kuulostaa mahtavalta! Pyryharakkavaihe kuulostaa viehättävältä :) :D

    Kerro vaikka kirjeessä tarkemmin!

    VastaaPoista

Mitäs mietit?