tiistai 17. huhtikuuta 2012

Pikaiset kuulumiset

Yövuorot ohi ja vapaat edessä. 
 
Kävin aamulla kaupassa. Olen vähän pettynyt kun ostin 44 eurolla ruokaa ja jääkaappi näyttää yhtä tyhjältä kuin aina. Mutta onhan siellä, kun tarkemmin katsoo, on kilo juustoa, kuivakaapissa monta purkkia tonnikalaa, nuudeleita, kahvia. Kinkkupiirakka jonka tein aamulla, laitoin siihen kinkkua, oliiveja, punasipulia, juustoraasteen jämät, aurajuustoa. Pohja on perus murotaikina ja päällä ruokakerma-ranskankerma seos. Olisin tehnyt munamaidon mutta kaupasta olivat munat loppu.

Tein myös kulhollisen banaani-ananas-rahkaa, se on mun vapaapäivien herkku. Sitten menin nukkumaan, kello oli ehkä 11, heräsin klo 16, torkutin puoli tuntia ja heräsin hyvin huonotuulisena. Villekin oli noussut väärällä jalalla ja oltiin koko ajan napit vastakkain.

Lähdin juoksemaan uusissa trikoissani ja uusissa tossuissani ja palasin kuin aurinko. Hain vielä Alkosta viiniä, sitä olen nyt pari lasia nauttinut, jalat pöydällä, uutta naistenlehteä lukien ja telkkaria katsoen. Pyykit kuivuvat telineellä, olen pyykännyt ja tiskannut ja vaihtanut lakanat, sänky on niin puhdas että on melkein rapea. Olen ajatellut itseäni ja elämääni, niin kuin yleensäkin, ja olen ollut huomattavasti kiukkuisempi kuin yleensä, kamalan, kamalan väsynyt. Ja silti olen etuoikeutettu, tiedän että huomenna on eri meno ja kolmen päivän vapaani ei ole vielä edes alkanut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitäs mietit?