tiistai 18. lokakuuta 2016

13.10-18.10.2016

Viikon blogitauko ja mitäs mitäs sen aikana...

1. Oltiin viime torstaina Naken kanssa Itiksessä tapaamassa ystäviämme. Ihana ilta! Nakke ja hänen ystävänsä kirmailivat käsi kädessä ja söivät sylikkäin keksejä kahvilassa ja minä ja minun ystäväni juttelimme, juttelimme, juttelimme.

2. Torstaina oli myös Naken päiväkodin valokuvaus. "Pääsin" itsekin kuvaan kun superpalloina pomppivat tyttöseni tarvitsivat pitelijää. Mahtava tilaisuus päästä ammattilaiskuvaajan kameran eteen, mutta valitettavasti yksikään kuvista ei ollut hyvä, kun päälläni oli muodoton mekko ja meikitön naama kiilteli.

3. Perjantaina Nakella oli päiväkodista vapaata ja pidettiin ihan perus kotipäivää, ulkoiltiin, siivottiin, leikittiin, taiteiltiin. Illalla Villen tultua töistä mentiin porukalla puistoon ja syötiin sen jälkeen pitkästä aikaa koko perhe yhdessä iltapalaa. Oli ihan sellaista parasta arkea. Lasten mentyä nukkumaan siirryttiin jo lähes juhlan puolelle, kun otettiin isot lasit punaviiniä, pistettiin ranskiksia uuniin ja katsottiin Vain elämää.

4. Olen ensimmäistä kertaa aikoihin antanut itseni ajatella eläinten kasvattamista ihmisten ruoaksi ja se kuvottaa minua, kuvottaa! Elävän eläimen täydellinen riistäminen, orjuutus, suunnaton inhimillinen julmuus ja elämän mittainen kärsimys, vaikka sanotaankin ettei eläimiin voi inhimillistä liittää.

5. Perjantai-yönä vanhempani tulivat meille yöksi suoraan lentokentältä ja lauantaina he ottivat tyttömme mukaansa ja ajoivat kotiinsa, ja tyhjä hiljaisuus jysähti meidän kotiimme, jos nyt hiljaisuus voi jysähtää. Tänään tulin lapsirakkaideni tykö suoraan aamuvuorosta ja heillä oli mennyt mummon ja ukin hoivissa ilman mitään ongelmia, he minun pienet reippaat tytöt.

6. Olen ollut kolme peräkkäistä päivää töissä. Kivaa! Vastuu ei paina niin kuin johtajana, työ tuntuu pitkästä aikaa mukavalta ja tärkeältä, kuitenkin jotenkin kepeältä.

7. Lauantai kului Tampereella rakkaan ystäväni kanssa. Käytiin syömässä, baarissa, taidenäyttelyssä, vaatekaupassa. Puhuttiin, puhuttiin, puhuttiin.

8. Olen tajunnut isoja ja merkittäviä asioita itsestäni ihan tässä kuluneen viikon aikana. Oikea harppaus! Lähemmäs itseäni, paremmaksi minuksi, tutummaksi, ehyemmäksi. On taas helppo pitää itsestäni, vähän arvoakin hivuttaa ylöspäin.

9. Oli ihanaa nukkua Villen kanssa yhdessä toisissamme kiinni lasten ollessa mummolassa, kuin olisimme olleet vastarakastuneet ja toisiimme kuin liimattuina. Toistan: oli ihanaa!

10. Helvetti että tänään oli tympeää ajaa Helsingistä vanhemmilleni. Ei ole pitkän matkan ajo mun juttu, ei.

2 kommenttia:

  1. Vautsi, jotenkin kaikki kuulosti todella raikkaalta ja jollain tapaa uudelta, vaikka tutuista teemoista kirjoititkin. Liekkö tauko aiheuttanut unohdusta lukijassa vai näkyykö se tekstissä, että olet löytänyt jotain uutta itsestäsi: en tiedä. Ilo oli kuitenkin taas lukea.
    Jotenkin ehkä välittyy sellainen esimerkki muille, että asioiden ei tarvitse olla ideaalisti, jotta ne voivat olla hyvin.

    VastaaPoista
  2. Ihana kuulla, kiitos! Joo mä en ees keksi miten vois olla elämässä kaikki asiat edes kutakuinkin mallikkaasti. On niin paljon palikoita niin aina joku rempallaan :-D Pääasia että mieli on tasapainossa, mulle se on tärkein hyvän elämän tekijä.

    VastaaPoista

Mitäs mietit?