tiistai 27. elokuuta 2013

Passissa.

Laskettu aika on huomenna. En olisi uskonut, että olen vielä tässä vaiheessa tämän raskaan, supistelevan mahan kanssa, sen sijaan että ihmettelisin ihanaa pientä vauvaa. Pysähdyn välillä epäuskoisena peilien eteen ja säälin niistä heijastuvaa naista: mikä vaivalloisen näköinen askel ja painavana roikkuva vatsa. 

Olemme passissa kotona. Villellä on vapaat mutta ei huvita eikä oikein uskallakaan lähteä minnekään. Heräsimme aikaisin ja kun kello kymmeneen mennessä minä olin jo nukkunut päiväunet ja Ville syönyt lounaan, ajattelin että tästä tulee piiitkä päivä...Kävimme sitten Jumbossa, Ville osti web-kameran ja pelin ja minä ruokaa ja siskolleni pyörän pumpun.

Kohta vähän kävelemään. Mielessäni vaihtelevat tyyneys ja hyväksyntä ja sitten taas malttamattomuus ja suoranainen kiukku lääkärin neljä viikkoa sitten lausumia "ihan kohta syntyy" -pöytypuheita kohtaan.

Vaikka oikeasti: ihan kohtahan se syntyy!

4 kommenttia:

  1. Oot kyllä tosi hienosti ja kärsivällisesti jaksanut odottaa Kohta se odottaminen palkitaan. Ihan kohta.

    Ja kiitos, kun jaksat kaiken keskellä ajatella munkin tarpeita. Mäkin ostin sulle yhden jutun eli ens kuun alussa ei oo ihan pelkät "antajaiset" vaan myös vaihtajaiset. Tietty maksan tuon pumpun sitten myös. Ainakin kun opintotuki tulee.

    Kiva, että kirjoitat joka päivä. On todella kiva lukea!


    K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos näet mut kärsivällisenä! :)

      Ei todella tartte maksaa sitä takaisin - se makso kolme euroa! Otin vaan sellasen perus-, missä lukee että käy kaikille venttiileille.

      Kivaa kun luet :) Tuntuu että KAIKKI luulee että oon synnyttämässä, jos en päivitä ;)

      Poista
  2. Tosi huimaa, että huomenna laskettuaika, kukapa ois arvannu että prinsessa venyttää jännitystä näin pitkälle! Toisaalta hyvä vaan, että raskauteen ennättää totaalisesti kyllästyä ja hermot kiristyy odottamiseen, sitten kun tositoimet ja kipeet supistukset alkaa, niin siltikin on vaan että "jee synnyttämään vihdoinkin". Tosi kiva tosiaan että kirjoitat joka päivä, harmittavan harvoin vaan tulee kommentoitua, mutta lukemassa käyn aina <3.

    Miia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa kun luet ja nyt kommasit! :)

      Oisin tosiaan ajatellu, että nyt on jo synnytys ajat sitten takana! Hän siellä jumittaa :D Mutta totta kyllä, hyvä vaan kyllästyä, ei ehdi jännittää tai mitään. Ja oon siitäkin iloinen, että oon nyt äitiyslomalla saanu levättyä tosi hyvin, paljon virkeempi äiti olen nyt kuin vaikka kolme viikkoa sitten olisin ollu :)

      Poista

Mitäs mietit?