torstai 31. lokakuuta 2013

Miss sählän höpinät

Onnistuin aamulla heittämään kahvimaidot pitkin seiniä, lattioita, jääkaappia, uunia, kaapinovia... Luulisi ettei ole mahdollistakaan, mutta niin vain kupinreuna kolahti hyllyyn ja löperö otteeni herpaantui, ja kun vauhtia oli jo ennestään liikaa niin kuppi lensi kaaressa melkein olohuoneeseen asti. Olin juuri höpissyt vauvalle tyyliin "Tiiätkö, mä oon vähän huolissani sun kielen kehityksestä (!). Opitkohan sä ikinä puhumaan kun oot kaikki päivät mun kanssa. Puhuuko äiti sulle liian vähän, puhuuko? Lätystänkö mä liikaa? *maidot lentää* Voi helvetin helvetin perkele! Sinne lenti kuule maidot. Voi helvetti soikoon. Äiti on tyhmä, tyhmä!.. Äläkä nyt ainakaan tätä opi!".

Eilen käytiin Naken kanssa siskoni luona pikapiipahduksella. Ensimmäistä kertaa olin vauvan kanssa ilman vaunuja liikenteessä ja voi että kuulkaa mä tykkään tuosta kantorepusta! Ihan maailman parhaat säädöt siinä ei ole noin niin kuin ergonomisesti, mutta kyllä on kiva kun toinen on koko ajan lähellä eikä edes viedä kuin yhden (rintavan ja isomahaisen) ihmisen paikka, verrattuna jättiläismäisten vaunujen kanssa suhaamiseen... Sisko hemmotteli mua leivoksella ja vauva klöllötteli tyytyväisenä ja rauhallisena sängyllä eli noiltakin osin hyvä vierailu oli. 

Vierailumme päätarkoitus oli hakea siskolta tehosekoitin lainaan lauantain nimiäisiä varten, jos niitä kolmioleipiä teen. Eilen kyllä keksin, etten varmaan teekään, vaan sen sijaan kasvispizzaa. Vuohenjuusto-tomaatti ja oliivi-sinihomejuusto. Oi voi, vesi kihosi kielelle... Vaan katsoo nyt mihin päädyn. Pääsen tänään salille ja sieltä tultuani käyn kaupassa ja varmaan hetken mielijohteesta päädynkin vaihtoehto c:hen, jota ei siis ole, ja kotona sitten mietin että mitäs helvettiä. 

Nyt vähän vauvan kanssa ulos ja sitten tuleekin Ville ja hurraa, hurraa, salille käy mun tie! Aivan superkivaa saada vähän omaa aikaa.

2 kommenttia:

  1. Nauroin tosi pitkään ja makeasti tolle ekalle kappaleelle =DDD Kirjoitat vaan niiiiiiiin hyvin.
    Todella hyvä kyllä että saat omaa aikaa, homma toimii Villen kanssa. Ahkera lady kun jaksat salilla käydä. Ja tosiaan nythän ihan odotat sinne pääsyä, pientä irtiottoa kotona olosta :) I h a n a a kun kirjotat niin usein!
    -Zazu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muakin kieltämättä naurattaa tuo, siinä oli tilannekomiikka kohillaan :D Ja kiitos kehuista!

      Toimii kyllä tuo oma aika -juttu. Nyt on parina viikkona menny vielä niin, että kun tulen salilta Ville on tehny ruoan ja saanu vauvan nukkumaan, eli pääsen valmiiseen pöytään rauhallisessa kodissa, iiihaanaaa :)

      Poista

Mitäs mietit?